manga naoko

manga naoko

2 Mayıs 2016 Pazartesi

BİZE KATIL

Uzun zaman önceee....

Ben daha çocukken, çok güzel bir anime keşfetmiştim. İlk animem (o zaman çizgi film sanıyordum) değildi ama bana animeleri sevdiren o olmuştur. O anime tabiki birçoğunuzun sevdiği Sailor Moon animesiydi. TRT'DE 15:30da yayınlanırdı. Arkadaşlarım çağırsa dahi hiçbir yere gitmezdim. Hep idolüm Usagi Tsukino oldu. "Büyünce ne olmak istersin?" dediklerinde bile "AY SAVAŞÇISI" dediğim olmuştur. Buna şaşıranlar, bugün de şaşırıyorlar. Çünkü sevgim hiçbir şekilde değişmedi...






Çünkü 3 yıl önce şöyle bi eskiye baktığımda aklıma ilk gelen Ay Savaşçısı olmuştu. Başladım en baştan izlemeye. 200+ bölümü hiç abartmıyorum 1 yılda 10 kere bile izlemiş olabilirim.O kadar çok izliyordum ki hiçbir şeye vakit ayıramıyordum. Küçükken ne hissettiysem eminim ona yakın şeyler yine hissettim. 2 yıl öncesinde üniversitede bir kızla tanıştım ki işe bakın o da Sailor Moon hayranı çıktı. Deli gibi sevindiğimi hiç unutmuyorum....



Daha sonrasında Sailor Moon'la birlikte anime dünyasına açıldık. İzledikçe izledik. Animeler artık bize yetmiyordu. Ve  sonunda mangaları keşfettik. Bunları çevirenlerin, düzenleyenlerin bu işe gönüllü olarak başladığını öğrendik. O arkadaşımla birbirimize "Biz neden yapmıyoruz?" diye sormaya başladık. İlk iş olarak mükemmel derecede olmasa da bir şekilde kurslara gidip ingilizce öğrendik. Ben çok İngilizce öğrenemesem de arkadaşım iyice ilerletti. Ben de bu düzenleme işini öğrendim. Öyle ki bir sürü manga grubunun editlerini yaptım. Hiçbiri beni acemi olarak görmedi. (1 bölümü editlemem 1 haftaya yakın alıyordu :D o ayrı tabi) 

Yeterli olduğumuzu düşündüğümüzde Manga Naoko'yu kurmaya karar verdik. İsim konusunda çok düşünmedik açıkcası. Çünkü ismimiz tam da bizim gözlerimizin önündeydi. "TAKEUCHİ NAOKO" Sailor Moon'un mangakasının ismini alıp bu işe başladık. Bu sürede sevdiğimiz mangaları yaparak çok keyifli zamanlar geçirdik. Asla şu gün şu verilecek kaygımız olmadı. Ne zaman müsitsek o zaman yaptık. Çünkü ne zaman bir şey zorunluluk olur işte o zaman sevgisini kaybeder. Bu düşüncede manga grubu olduk. Zamanla yanımıza Chizuru'yu aldık. Şimdi geriye baktığımızda çok olmasa da bizim de çorbada tuzumuz olmuş....


Sizin de olabilir. Tabi okuyarak değil ama yorum yaparak, destekleyerek ya da bizzat işin içinde bulunarak...

BİZE KATILMAK istersen hiçbir şart koymuyoruz. Hiçbir şey bilmeseniz bile mutlaka size uygun bir şey bulunur. Kim istemezki sevdiği manganın çevirisinde ya da editinde yer almayı :))

Bize Katılmak istersen tek yapman gereken "manganaoko@outlook.com"a mail göndermek. 

Bu kadar basit :))

ÇEVİRMEN, EDİTÖR, BALON SİLİCİ ALIMLARI AÇIKTIR.